YAPRAK BASKISI YAPTIK - Hasan İNCE

Eylemler Anıtlarımızdır

BÜLTEN

4 Ekim 2018 Perşembe

YAPRAK BASKISI YAPTIK


Elimde dört adet kovayla sınıfa girdim. Çocuklar ve anneleri merakla bana bakıştılar. Öğrencim Kevser her zamanki gibi dayanamayıp kovalarla ne yapacağımı sordu. Söylemedim. Ben bile nasıl bir şeyin bizi beklediğini bilmiyordum. İlk defa yaprak baskısı yapacaktık.

Kovaların üçünü öğrencilere verdim ve birisini kendim elimde tutarak birlikte dışarı çıktık. Okulumuzun arkasında pek de kimsenin görüp bilmediği yeşil bir bahçe var. Ben oraya hep ‘’Saklı Bahçe’’ derim. Ağaçların ve çiçeklerin arasında bambaşka bir güzelliğe sahip… Sonbaharın kendisini hissettirmesiyle farklı türdeki ağaçların yaprakları da farklı renklere bürünmüşlerdi. Bir kısmı da yaprağını dökmeye başlamıştı. Yani Saklı Bahçe çok daha güzel bir hal almıştı. Hep birlikte Saklı Bahçe’ye gittik.  Çocuklar ne yapacağını bilmemelerine rağmen dışarı çıkmış olmanın verdiği mutlulukla beni takip ediyorlardı.

Çocukların bakışları arasında yerden yaprak toplayıp kovama attım. Ağacın alçak dallarından da yaprak alarak aynısını yaptım. Çocuklar da anneleriyle birlikte benim yaptığımı yapmaya başladılar.
Yaprakların en güzellerinden toplayarak kovamıza atmaya devam ettik. Özellikle hafif kurumuş, geniş yüzeyli ve damarları belirgin olan yapraklar en sevdiklerimdi. Onların baskı için daha iyi olabileceğini düşündüm.

Kovalarımızı yarıya kadar doldurup sınıfa gittik. Öğrencilerin yerlerine geçmelerini sağlayarak en ortadaki masanın üzerinde ilk denemeyi yapmaya başladım. Meraklı bakışlar içinde gözüme kestirdiğim yaprağın bir yüzünü suluboyayla güzelce boyadım. Sonra beyaz bir A4 kâğıdının üzerine koyarak parmak uçlarımla hafifçe bastırdım. Tüm yüzeyin kâğıda temas ettiğini görünce avuç ayamla bastırdım. Ne kadar dengeli bastırıp basınç uygularsam o kadar güzel çıkacağını düşündüm.  Yanılmamıştım, yaprağı kaldırdığımda harika bir baskıyla karşı karşıyaydık. Herkes şaşkın ve meraklı gözlerle izlemişti. Şimdi sıra öğrencilerimdeydi.


Öğrencilerim de benim ve annelerin yardımıyla baskı yapmaya başladılar. Doğrusu çok güzel bir sonuç almaya başladık. Özellikle Kevser tek başına baskı yapmayı başardı. Yusuf ve Mustafa da annelerinin yardımıyla yaptılar. İlk deneyimimiz olmasına rağmen başardığımızı düşünüyorum J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages