ÜTÜ YAPTIK - Hasan İNCE

Eylemler Anıtlarımızdır

BÜLTEN

5 Ekim 2018 Cuma

ÜTÜ YAPTIK


Öğrencilerim sabah okula geldiklerinde ilk olarak onlarla sohbet ederim.  Kevser bu sohbetlerin birçoğunda evde annesine yardım ettiğini söylüyor. İnek sağmak, bulaşık yıkamak, ütü yapmak vb.
Ama ütü yapmayı bilmediği için annesinin ona ütü yaptırmaktan vazgeçtiğini de ifade edip ona ütü yapmayı öğretmemi istiyordu.

İlk olarak sınıfa oyuncak ütü aldım. Onunla ütü yapıyormuş gibi oynamaya başladılar. İki hafta sonra da elimde ütüyle sınıfa girdim. Yusuf’un annesi Jale Hanım’ı ve çalışma arkadaşımız Özlem’i de sınıfa davet ederek etkinliğe katılmalarını istedim.

İlk olarak Özlem ve Jale Hanım nasıl ütü yapıldığını benim gömleğimi ütüleyerek gösterdiler J  Sonra ben de bir tişört ütüledim ve çocukların görmesini sağladım.

Kevser çok heyecanlanmış ütü yapmak için acele ediyordu. Ütüyü ona verdim. O da başka bir tişörtü ütülemeye başladı. İlk etapta tişörtü güzelce açarak masaya yaydı ve ardından ütülemeye başladı.  O sırada ben Yusuf’un su içmesiyle uğraşıyordum ki Kevser’in ‘’Of öğretmenim ya’’ demesini duydum yanına geldiğimde tişörtün bir kısmını yaktığını gördüm. Tişörtü yaktığı için üzgündü J
Ama bıraktırmadım ve tamamlamasını sağladım. Ardından sırasıyla Osman’ın ve Yusuf’un da ütü yapmalarını sağladık.

Son olarak ütülenen tişörtleri katlayarak dolaptaki yerlerine koyarak etkinliği bitirdik.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages