TAŞ KINASI NASIL YAKILIR? - Hasan İNCE

Eylemler Anıtlarımızdır

BÜLTEN

5 Ekim 2018 Cuma

TAŞ KINASI NASIL YAKILIR?


Yaz tatili olunca herkes nişan kınası, düğün kınası vs yapar. Benim gibiler ise ancak taş kınası :)

Köyde dere kıyısında dolaşırken geçmişe daldım. Küçükken taşların üzerinde elimize kına yakardık. Şimdi neden olmasındı?

Dereye indim ve boş bir kola kutusu bularak içine su doldurdum. Sonra güzel bir çakıl taşı alarak kına yakabileceğim bir yer aradım. Taş kınası istediğin yerde yakılmaz. Adı üzerinde taşın üzerinde yakılır. Taş olması da yetmez üzerinde yosunu da olmalı. İşte taş kınanın başarılı olması için bu yosunun olması şart.

Üzerine oturabileceğim bir kaya mı desem taş mı desem neyse ondan buldum J Yosunun üzerine birkaç damla su döktüm. Elimdeki çakıl taşını başparmağım ve işaret parmağımın arasıyla tutarak ıslanan yosunun üzerinde daireler çizdim. Böylece ıslanan yosun alttaki kaya parçası ve elimdeki çakıl taşının arasında kalarak parçalandı ve toz halini almaya başladı. Sonra tekrar su damlatarak daha çok ıslattım ve daha çok daire çizerek yosunun sıvı bir hal almasını sağlamaya çalıştım.

On dakika sonra ıslatma ve çakıl taşıyla daireler çizme sonucu yosun sıvılaşmış ve gerçek kına kıvamına gelmişti. Balçık oluşmuştu demek daha mantıklı olur sanırım. O balçığı küçük bir çöp parçasıyla avucumun içine sürdüm.

Normal kına gibi bunun da kurumasını bekledim. Kuruması bitip yıkadığımda harika bir görüntü oluşmuştu. Aşağıdaki paylaşacağım videoyu izlediğinizde ne dediğimi daha iyi anlayacaksınız :)

VİDEO: TAŞ KINASI NASIL YAKILIR?




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages