PLASTİK ELDİVENDEN TAVUK YAPTIK - Hasan İNCE

Eylemler Anıtlarımızdır

BÜLTEN

6 Ekim 2018 Cumartesi

PLASTİK ELDİVENDEN TAVUK YAPTIK


Bir etkinlik sitesinde görmüştüm eldiven tavuk çalışmasını. Çok da hoşuma gitmişti. ‘’Acaba ben de öğrencilerimle yapabilir miyim?’’ diye düşünmeden edemedim.

Ertesi gün sınıfa gittiğimde eldiven paketi çantamdaydı. Etkinlik saati geldiğinde akıllı tahtayı açtım ve beğenmiş olduğum etkinliği sınıfa gösterdim. Çocuklar yine sevindi, annelerin yüzü güldü. Onlar da beğenmişti öyleyse yapmamak için bir nedenimiz yoktu. Tabi yeteneksiz değilsek :)

İlk önce çocuklardan eldivenleri balon gibi şişirmelerini istedim. Balonları şişirince bağladık. Onlar balon gibi eldivenle oynarken ben de tavuğumuz için bacak, ibik ve gaga çizdim. Sonra da bunları çocuklarla birlikte kalıplar halinde kestik. Yalnız bunu yaparken her iki kalıptan ikişer tane olmasına dikkat edilmelidir. Çünkü bu kalıplar simetrik olarak kullanılacaklar. Yani demek istediğim kesilen kalıpları karşılıklı olarak eldiveni iki kalıp arasında sıkıştırmak suretiyle yapıştıracağız.  Daha sonra bir keçeli kalemle tavuğun göz kısımlarını yaptık. İsteyen burada pilot kalem benzeri şeyler de kullanabilir. En sonda da eldivenin düğüm yerine denk gelecek kısmın iki tarafına da tavuğun ayaklarını ve bacaklarını oluşturacak kalıpları yapıştırdık. Yaptık oldu :)

Etkinliğin en güzel kısmı yukardaki anlattığım bölümler değildi aslında. En güzel kısmı çocukların bu tavuklarla oynamaktan aldıkları haz… Ve benim için de çocukların mutluluğunu izlemek gibisi yok. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages