BABAM KIZIYOR ÖĞRETMENİM - Hasan İNCE

Eylemler Anıtlarımızdır

BÜLTEN

25 Eylül 2018 Salı

BABAM KIZIYOR ÖĞRETMENİM


Bilal 6. Sınıf öğrencisi ve diğerlerinden farklı bir çocuk…
Eğitsel değerlendirilmesi yapılacaktı ve onun Eğitsel Değerlendirme İstek formunu rehber hocamız olmadığı için ben dolduracaktım.
Bilal’i bilişsel becerilerinin ölçmek özel eğitim sınıfıma aldım. İlk saat öğrencilerim geç gelecekti ve sınıf performans alımı için gerekli materyallerle doluydu.   
Onunla karşılıklı oturduk ve sohbet etmeye başladık. Bana karşı utangaç bir çocuktu ve kısa cevaplar veriyordu. Sohbete devam ederek performansını almaya başladım. Formun bir bölümünde ‘’istenilen basit şekilleri çizer.’’ Kazanımı vardı. Top çizdirmek istiyordum ama sohbet havasında geçmesini ve sıkılmasını önlemek için sordum;
-Bilal maç yapıyor musun?
-Ne maçı öğretmenim?
-Yani top oynuyor musun?
-Evet… Ya şey hayır öğretmenim.
-Evet mi hayır mı?
-Okulda bazen oynuyorum ama evde oynamıyorum.
-Evde neden oynamıyorsun?
-Babam kızıyor?
-Aaa neden?
-Top oynayınca ayakkabım patlıyor öğretmenim. Geçen yıl bi kez patlamıştı. Daha oynamıyorum.
Çok masum ve gerçekçi konuştu. Gözleri de çok güzeldi bakınca içim burkuldu. Elimdeki formu kapatarak performans alımını bıraktım. Bir süre ona öylece baktım. O da başını eğip ayak uçlarına bakıyordu.
-Bilal bana bak. Peki top oynamayı seviyor musun?
-Çok seviyorum öğretmenim.
-O zaman oynayabilirsin Bilal.
Nasıl der gibi bana baktı.
-Bilal seninle bir anlaşma yapalım mı?
-Yapalım öğretmenim.
-Anlaşma yapacağız ve anlaşmaya uyarsan sana bir ayakkabı alacağım. Ve sen de top oynayabileceksin olur mu?
-Olur öğretmenim.
-Peki anlaşmayı duymak ister misin?
-Evet
-Bak az önce okudun. Ama daha iyi okuyabilirsin. Kitap okuyor musun hiç?
-Evet öğretmenim. Kütüphaneden aldım.
Güzel. O elindeki kitabı okuyunca yanıma gel. Seninle başka bir kitap seçeceğiz. Bu kitabı güzelce okuyup bana anlatacaksın. O da bitince yine bana geleceksin. Yeni bir kitap seçip okuyacaksın. Eğer bu şekilde beş kitap okur bana anlatırsan ben de sana ayakkabı alırım.
Gözleri parladı.
-Krampon mu öğretmenim?
-Bilmiyorum bakacağız.
-Krampon daha iyi öğretmenim.
-Belki krampon alırız. Ama dediğim gibi beş kitap okuyacaksın ve ben okuduğundan emin olacağım. O zaman belki krampon alırım.

Sevinmişti. Zilin çalmasına da beş dakika kalmıştı. Akıllı tahtadan çizgi film açarak izlemesini ve zil çaldığında teneffüse çıkmasını söyleyerek öğretmenler odasına geçtim. Varsın sevincini tek başına doyasıya yaşasındı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages