ELEKTRİK TELLERİNDEKİ TOPLAR NE İŞE YARAR? - Hasan İNCE

Eylemler Anıtlarımızdır

BÜLTEN

29 Eylül 2018 Cumartesi

ELEKTRİK TELLERİNDEKİ TOPLAR NE İŞE YARAR?



Küçükken yolculuklarda hep dikkatimi çekmiştir kırmızı, beyaz toplar. Elektrik tellerinde öylece asılı bir şekilde durur ama ne işe yaradığını bilmezdim. Hatta tellerin yaz ve kış mevsimlerinde uzayıp kısalmasıyla ilgili olduğunu sanırdım. Çünkü başkalarından öyle duymuştum. Bu düşünce saçma gelmemeli. Toplumda bunların ne işe yaramadığını bilmeyen bir ton insan var. Sokaktan geçen on kişiye sorsan dokuzu bilmez ve çeşitli sebepler sunarlar sana.

Daha sonraları merak edip internetten araştırma yapayım dedim. Ne işe yaradığını görünce şaşırdım ve bir rahatlama hissetmiştim.

Bu kırmızı ve beyaz kürelerin tellerin uzayıp kısalmasıyla ilgisi olmadığını gördüm. Aslında bu toplar bulunduğu hatta yüksek gerilim olduğunu gösteriyormuş.

Bu kırmızı beyaz toplar, helikopterlerin ve uçakların yüksek gerilim hatlarını fark etmesini sağlıyor. Özellikle artan helikopter sayısı nedeniyle daha güvenli bir uçuş için bu topların elektrik tellerine takılması kararlaştırılmıştır ve takılması zorunludur.
Özellikle sisli ve kapalı havalarda görülmesi zor olan yüksek gerilim hatları, bu kırmızı beyaz toplar sayesinde çok daha kolay fark edilmektedir.
Bu toplar takılmadan önce helikopterlerin yüksek gerilim hatlarına çarpması nedeniyle birçok kişi hayatını kaybetmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages